RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM
SŁONECZNA KRAINA ŁĘGOWO
W ROKU SZKOLNYM 2019/20
6.00
Otwarcie przedszkola i schodzenie się dzieci w sali Grupy Elfy.
6.00-7.00
-przywitanie dzieci
-zabawy w kącikach zainteresowań
-zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy dowolne lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
-czytanie bajek -realizacja Programu Mądre Przedszkole Czyta Dzieciom
– zabawa przy słuchaniu piosenek i muzyki
7.00
Rozejście się dzieci do sal według planów pracy poszczególnych grup
-gimnastyka poranna
–obserwacje ,dyżury i prace dzieci w kącikach przyrodniczych
-zabawy ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową i słuchową , motorykę małą
i dużą, grafomotorykę itp
-obserwacja dzieci , diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
-wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca
z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca
z dziećmi zdolnymi
-czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe
–czynności przygotowujące do śniadania
-czynności samoobsługowe i higieniczne
–czynności przygotowujące do śniadania
8.30-9.00
–Śniadanie- kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.
Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
W każdy czwartek stała realizacja Programu Kuchcikowo (dzieci same przygotowują kanapki)uczenie samodzielności przy samodzielnym przygotowywaniu posiłku
po śniadaniu
-mycie ząbków, czynności samoobsługowe
i higieniczne(Program Profilaktyczny)
-przygotowanie do zajęć
9.00-10.30
„Mali badacze„– rozbudzanie u dzieci pasji poznawania otaczającego świata – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego i projektów autorskich. Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów
w ramach 15 obszarów podstawy programowej Wychowania Przedszkolnego – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych
w codziennych sytuacjach
i dalszej edukacji.
Edukacja językowa, zajęcia przygotowujące do nauki pisania i czytania, zajęcia logoterapii zajęcia matematyczne, ekologiczne, przyrodnicze, teatralne, plastyczne, język angielski, zajęcia umuzykalniające i rytmiczne, techniczne , kuchcikowo, zajęcia w ogrodzie botanicznym stosownie do pory roku, zajęcia sensoryczne na sali i podwórku przedszkola, zajęcia wspierające rozwój emocjonalno -społeczny , twórczy
i manipulacyjny , zabawy integrujące grupę, gimnastyka, podstawy wiary chrześcijańskiej, spotkanie i wycieczki edukacyjne związane z planem pracy i realizowanymi projektami autorskimi
10.30-11.00
II śniadanie
warzywa , owoce, soki, sałatki owocowe
( Program Zdrowego Żywienia)
środa i czwartek stała realizacja Programu Kuchcikowo
uczenie samodzielności przy przygotowywaniu posiłku
oraz okazjonalnie do planów pracy wypieki, przygotowywanie sałatek itp.
z udziałem dzieci
11.00-12.30
-zabawy w ogrodzie przedszkolnym
-zabawy ruchowe
-zabawy z elementami gier zespołowych
-spacery , wycieczki i spotkania według planu poszczególnych grup , obserwacje
i prace związane z programem ekologicznym
w ogrodzie botanicznym i placu zabaw, i poza przedszkolem
- przygotowania do obiadu – czynności samoobsługowe i higieniczne
12.30-13.00
Obiad– kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań programowych w tym zakresie.Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
Po obiedzie mycie ząbków, czynności samoobsługowe i higieniczne
( Program Profilaktyczny)
13.00-14.30
Cisza poobiednia (Grupa Krasnali
i dzieci które w danym dniu zgłaszają chęć leżakowania)
Realizacja Programu Mądre Przedszkole Czyta Dzieciom, zajęcia relaksacyjne ,słuchanie muzyki , zajęcia wyrównawcze
i indywidualne, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy grupowe, zajęcia teatralne, zajęcia dodatkowe itp.Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka – zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ciekawości, aktywności
i samodzielności, zajęcia z logopedii, terapii pedagogicznej.
14.30-15.00
Podwieczorek – wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów.
Po podwieczorku mycie ząbków, zajęcia samoobsługowe i higieniczne
15.00-17.00
Podczas sprzyjającej aury zajęcia na świeżym powietrzu
Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, zabawa indywidualna i grupowa.
-zajęcia i zabawy w salach
-obserwacje w kącikach przyrodniczych
-zabawy teatralne
-zabawy w kącikach zainteresowań
-zajęcia wyrównawcze indywidualne
i grupowe
-zajęcia logorytmiczne
-zabawy dowolne według zainteresowań dzieci
-zajęcia plastyczne i techniczne
- w każdy piątek porządkowanie sal wspólnie z nauczycielem
Po godzinie 16.00 Grupa Muszelki przechodzi do Grupy Elfów
Grupa Pszczółki przechodzi do Grupy Krasnali
Grupa Mali Ekolodzy przechodzi do Grupy Małych Odkrywców.
17.00 Rozejście się dzieci zamknięcie przedszkola